marți, 8 august 2017

Interviu! Autoarea Groza Claudia mi-a oferit un interviu inedit!




        1.Ce ar trebui să știm despre tine?

 R: Despre mine… iubesc copiii și poveștile, literatura pentru copii. Sunt profesor de biologie, mamă de gemeni și îmi doresc să scriu din ce în ce mai frumos.



  2.O calitate si un defect ce te reprezinta? 



           R:  O calitate ar fi perseverența, un defect încăpățânarea. 
.     

       3.De ce ai ales sa scrii carti pentru copii,  si nu carti pentru adulti? 
       
        

      R:Am ales să scriu pentru copii deoarece, lucrând cu ei am descoperit că aveau nevoie de povești cu pilde, întâmplări din ziua de azi, în care ei să se regăsească și aibă modele. Am scris câteva texte și pentru adulți, ba chiar poezii pe care le-am publicat prin diverse antologii sau reviste online.
          
          
     4. Ce te inspira atunci cand scrii? 
    
    
        R:  Am surse de inspirație în orice văd, aud, miros. Uneori scriu o poveste inspirată de imaginea de pe un tricou, panou publicitar, etc. 

      
     5.O calitate si un defect al acestei "meseri" de scriitor?
      
     R:O calitate a meseriei de scriitor este voința/ambiția de a scrie mai mult, mai frumos, mai bine. Un defect… nu știu. Să spun deformarea adevărului uneori. Hahaha.



      6.Ce ne poti spune despre cartile tale?
   
         R:   Cărțile mele sunt primii mei copii. Le iubesc. Sunt scrise cu sufletul! Cărțile mele sunt pentru fiecare copil, indifferent de condiția socială. Cărțile mele oferă bucurie, educație, încredere în forțele proprii, dorința de a reuși. 

      
     7.Ai schimba ceva la vreo carte publicata deja?Daca da, ce anume?

   
         R:   Da. Aș schimba grafica, fontul, poate și numărul poveștilor. Dar vin altele. Mai frumoase, mai bune!

     
      
8.Ce ne puteti spune despre viitoarea carte?

      
     R:Am vreo 4, chiar 5 manuscrise pe care vreau să le public, plus una care este gata, dată la tipar, dar din cauza perioadei aglomerate cu manual, auxiliare, întârzie până în septembrie. Dar pregătesc o carte cu scris mare pentru cei mai tineri cititori, la care voi adăuga și CD cu poveștile audio, înregistrate de Alina Teianu – Cocioran, actriță la un teatru pentru  copii.

    
     
9.Daca ati putea face orice alta meserie si ar trebui sa renuntati la scris, ati face-o?
        
         R:   Eu nu trăiesc din scris (dar îmi doresc să vină ziua în care voi face asta). Eu sunt profesor, iar scrisul este pentru mine un hobby. Scriu noaptea, scriu în timpul meu liber (care este tot mai puțin acum de când am devenit mamă).


      
  10.Spuneti-mi,  3 autori romani care va inspira? 

     R:Trei scriitori care mă inspiră sunt: Radu Tudoran, Andreea Demirgian și Victoria Pătrașcu. Îmi plac mulți scriitori contemporani: Cristina Andone, Dana Codori, Claudia Muntean, Petre Crăciun, Cristina Beatrice Preda (este tânără, dar scrie divin), Lidia Patricia, Iulia Iordan, muuuuulți.


      11.Dar 3 care nu v-a plac?



R: Nu știu dacă sunt care nu îmi plac. Fiecare scriitor are cititorii săi. E loc sub soare pentru toți. Și eu am fost criticată aspru de mămici care aleg anumite cărți pentru copiii lor și nu am fost la înălțime. Așa este în viață! Nu poți fi plăcută de toată lumea!


12.Ce ati schimba la societatea din ziua de astazi?



R:    Offf… multe. Am devenit egoiști, indiferenți, răi, individualiști. Poate aș schimba spiritul civic.


 13.Daca ati putea da viata unui personaj creat de dumneavoastra care al fi acela, si de ce?


 R:Greu de ales, dar ai să râzi. Am personaje chiar cuvintele „Te rog” și „Mulțumesc”. Cred că lor le-aș da întâietate. Personajele din cartea „Dorințe călătoare în trei povestioare” sunt reale. Le-am schimbat numele, dare le există. Le-am cunoscut.

 14.Ce parere aveti despre tinerii care nu citesc, faptul ca in ziua de astazi se citeste foarte putin?

R: Tinerii din ziua de azi citesc. Sunt și copii care nu citesc pentru că nu au model, nu au fost crescuți în spiritul acesta. Mulți sunt distrași de rețelele de socializare.


 15.Puteti scrie un mic fragment in "premiera"pentru cei care citesc blogul pentru ai, face sa citeasca cartile dumneavoastra?


                  R:     
                                             Fragment: „Greierele Dor – Visător devine spion
1.      Dor Visător primește o misiune
„Zum-zum-zum!” o albină zumzăia, iar soarele pe cer scânteia. Arborii mantie ruginie îmbrăcau și frunzele cu grijă și le pictau. Păsările în cânturi natura slăveau, iar fructele în coșuri de rafie se așezau.
- Of, draga mea Doamnă Toamnă, credeam că n-ai să mai vii! rosti un greier din vița de vie cu struguri aurii.
- Dragul meu Dor Visător, vreau să te îmbrățișez ușor! murmura zâna cu voal multicolor.
- Cu bucurie și admirație mă-nclin, al tău slujitor vreau să devin! De vrei o rapsodie să-ți închin sau un cântec vesel să găsim în timp ce bem un pahar cu vin, să-mi spui Doamnă Toamnă cu dulce mireasmă!
-A trecut timpul cântărilor și al verii cu mantia holdelor! Acum aș vrea să-ți încredințez o misiune cu multă responsabilitate și sinceritate! Ești un greier săritor, atrăgător, plin de umor și de dor, îndelung visător și răbdător pe acest ogor fermecător!
- Primesc orice misiune, numai de frig să scap și ceva bunătăți să pap, răspunse greierele dând din cap.
- Din dulcea Românie în lume vreau să pleci, alături de insecte să petreci mult timp în armonie și bucurie, iar când te-ntorci, o tolbă cu rețete să-mi aduci, de mâncăruri sărate și delicatese dulci!
- Îmi asum oferta aceasta, bogată Doamnă Toamnă, cu fructe în desagă și legume murate în borcane, cu dulcețuri fine și cutii cu prune uscate, îndelung afumate!
- Dar nu am terminat!
- Ah! Mai e ceva? Devine grea misiunea? întrebă greierele îngrijorat pe măsură ce noaptea se-așternea, iar Luna timid se ivea.
- Nuuu! Chiar deloc, prietene! Am să te rog spion să devii, în cele mai secrete bucătării, în cele mai elegante saloane din castele și palate sofisticate, restaurante selecte și magazine captivante!
- Sunt încântat să devin spion, la gustări campion în această lume largă, în care greierele Dor Visător va fi onorat să meargă, rețete să culeagă!
- Succes, prietene în lume călător cu arcușul la purtător și pofta de mâncare în buzunare! spuse  mândra Toamnă cu fructe și semințe în trăistuțe.”
 Cei care vor să afle mai multe pot vizita site-ul meu www.claudiagrozalazar.ro


 16.Un gand pentru cei ce v-a citesc?

  R: Să fie veseli, chiar dacă uneori e greu. Să creadă în visele lor și să le urmeze pas cu pas.
      

                       Mulțumesc mult Helen pentru acest interviu.


 

           
          Ii multumesc autoarei pentru acest minunat interviu!












 










        


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Să o cunoaștem mai bine pe autoarea cărții "Dincolo de cuvinte"

                                              Dincolo de cuvinte                                                                     ...