duminică, 6 august 2017

Interviu cu, o doamna tare draga sufletului meu !Doamna Liliana Gabroveanu

 

  

 

 Autoarea mea de suflet ,doamna Liliana Gabroveanu autoarea carti "Muzicantii de bronz" si nu numai ,mi-a oferit un interviu ,unde am aflat lucruri noi despre dansa ,va invit si pe voi sa cititi.

 

 

1..Ce consideri ca trebuie sa stim despre tine?

R: Sunt un om ajuns la maturitate avansata. Am doua meserii. Am muncit intreaga viata ca inginer constructor, in paralel alergand sa cant voluntar in orchestre pe scena Ateneului roman, turnee in strainatate: SUA, UK, ITALIA, MALTA. Dar si angajat pe baza de concurs la vioara intai in cadrul Filarmonicii de Stat Ion Dumitrescu Ramnicu Valcea. Am renuntat...naveta e grea la 45 de ani avand in paralel si un alt angajament in constructii. Cu scrisul? Mi-a trebuit o pauza dictata de mutarea din Bucuresti in Ilfov. In linistea binefacatoare a mediului diferit...iata ca a venit si inspiratia...starea care duce omul spre a scrie.

 2.O calitate si un defect care te reprezinta?

 R:Calitatea? Nu ma las doborata usor! Si chiar daca am fost doborata...M-AM RIDICAT!  M-am scuturat!Am redevenit eu!Cea care am fost si care sunt!


3.La ce varsta ati inceput sa scrieti (cartii ,poezii)?

R:Tarziu...acum 3 ani.Nu sunt o scriitoare.Sunt un om care a hotarat sa scrie ce a simtit la acel moment.Cu oarecare patima.Acum daca as scrie despre aceleasi lucruri s-ar simti o detasare clara.


4.Va lasati timp pentru scris sau, scrieti pe ultima suta de metri?

R:Nu scriu ca-mi programez asta. Stiu ca scriitorii de succes si-au format un stil verificat la public. Cu subiecte ce vin la moment si care apoi sufera modificari.Eu am scris pentru ca am avut acele intamplari reale ,personaje reale.Am scris in memoria lor.Ceea ce am scris este veridic.


5.Ce va inspirat sa scrieti cartea "Muzicantii de bronz"?

R:Muzicantii de bronz...Personajul ce m-a impresionat cel mai mult este ,Traian din "Tradarea" care a ramas fara casa din atasament sentimental.Apoi ajuns omul strazii.Ion alta poveste reala.Din pacate cu final dramatic.


 6.De ce ati ales aceasta "meserie" de scriitor si nu altceva?

R: Nu am meseria de scriitor.Nu ma consider scriitor. Sunt inginer constructor si de ceva timp profesor de muzica,pentru a-mi practica ce am dobandit in urma celei a doua facultati urmate . De fapt ,cred ca muzica, pasiunea mea de mica, trebuia sa fie meseria mea inca de la inceput! A nu se intelege ca-mi pare rau ca am practicat, zic eu cu succes ,meseria de inginer in cadrul multor firme de constructii la tehnic productie ,observati la documentatii, ofertare si derulare contracte castigate. Fara de care o firma privata nu poate exista, in conditiile unei concurente acerbe pe piata de investitii.


 7.Dumneavoastra sunteti si profesoara de muzica, cum imbinati munca cu scrisul?

R: Scrisul vine doar cand momentul ,e prielnic. De aceea nu am mai scris nimic de doi ani de zile...din pacate. Nu inseamna ca nu voi mai scrie...depinde...


 8.Un defect si o caltiate al acestei meseri de scriitor?

R: Nu sunt omul potrivit sa spun calitati sau defecte pentru un scriitor. Cred ca la inceput...fiecare ce scrie din suflet are asteptari...apoi se loveste de "reguli", " bariere", bucurii, dezamagiri...exaltare si blazare..


 9.Daca ati putea da timpul inapoi, ce ati schimba?

  R: Multe...daca as fi avut mai multa incredere in mine si sustinere...as fi fost un violonist intr-o orchestra mare.Dar ce nu faci la timp..si pierzi trenul.Degeaba astepti in halta ,ca trec doar marfare ,care nu mai duc la "destinatie".


10.Sunt curioasa cand va aparea urmatoarea carte, ne puteti da niste detalii?Ati inceput sa scrieti la ea,  despre ce este vorba?

 R: Din pacate nu am mai creionat nimic...Nu stiu daca va fi o carte.Am decis sa scriu pe viitor literatura pentru copii.


11.Care sunt regretele dumneavoastra in materie de literatura?

R: Nu pot eu ,sa-mi exprim parerea in materie de literatura...mai ales ca sunt o incepatoare...Fara cursuri in materie...sau facultatea de litere.Se scrie mult pentru toate gusturile.Criticii in materie se reped la incepatori..dar ,cateodata tocmai acei incepatori dau clasa!


12.Ce autori romanii va plac?Dar straini?

R: Nu vreau sa spun eu ,care sunt mai buni sau care nu. Imi place Cartarescu...cu toate ca cititnd " De ce iubim femeile" am intuit un mare misogin, pe care daca l-as intalni pe strada...i-as spune eu " cateva vorbe dulci"...glumesc. E bun Cartarescu! Ar merita un premiu de marca...dar aceasta este lumea in care traim.
 Straini? Veronika se hotărăşte să moară mi-a mers la suflet... Coelho.

 13.Ce parere aveti despre faptul ca, se citeste din ce in ce mai putin?

R: Viata este trepidanta...un tanar care munceste 12 ore la corporatie ca sa aiba un trai decent in Romania...ce credeti ca o sa faca atunci cand ajunge noaptea acasa? Un dus...capul varza de griji si cifre...si responsabilitate apoi se culca...in weekend? Cheama menajera sa-i faca menaj...nufarul iar duminica...o intalnire cu cei cativa colegi de job ,in care se vorbeste tot despre serviciu.Ca sa ,se citeasca..trebuie o stare de liniste pe toate planurile.

 

 14.Un sfat pentru cei la inceput de drum.

R: Urmati-va sufletul!Alegeti meseria in care sa puneti si pasiune.Banii sunt prea putini?Nu-i nimic...veti gasi calea sa mai adaugati un plus financiar.Nu va furati viata!

 
 15.Un gand pentru cei ce te citesc?

R: Multumesc ,celor ce m-au citit pana acum ,cu toate stangaciile de rigoare ,specifice oricarui incepator.Dar va promit ca nu ma voi opri..si voi mai scrie .Tinem aproape!




                             Ii multumesc autoarei pentru acest minunat interviu din care am aflat lucruri noi despre dumneavoastra.Sunteti un om minunat ,sincer si o scriitoare minunata!

                                                            Pagina autoarei! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Să o cunoaștem mai bine pe autoarea cărții "Dincolo de cuvinte"

                                              Dincolo de cuvinte                                                                     ...